? ??????????????Flower Shadow? ????? ?? ???Rating: 4.4 (62 Ratings)??81 Grabs Today. 12700 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????????????The Gift? ????? ?? ???Rating: 4.4 (24 Ratings)??80 Grabs Today. 18361 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get th BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, May 22, 2010

;;Jangan zalimi diri antum...;;

Salam perjuangan...alhamdulilah, Allah masih peluang utk ana update blog ni. Rindu rasanya utk meluahkan kata2 yang ternuku di hati.

Apa yang ana ingin nak sampaikan : JANGAN ZALIMI DIRI ANTUM!!!, Tolonglah.... Antum dah tahu banyak keburukan klu antum mengamalkannya tp KENAPA NAK BUAT LAGI???


Dah mcm2 cara dibuat utk tegah tp kenapa antum semua masih berdegil, degil dan terus berdegil... Kerana ia akan menyebabkan diri antum merana tanpa disedari. Malah ia akan membahayakan dan membunuh orang lain, klu tak kasihankan diri antum pun kasihanilah pada orang yang berada disekeliling antum semua...Anak, Isteri, Ibu ayah, sahabat dan lain2....Takkan disebbkan antum, mereka yang kena menanggung risiko sprt batuk2,kanser dan lain2. Tapi antum dalam keadaan yang sihat, masih meneruskan amalan itu...MANA PERGINYA SIFAT KEMANUSIAAN ANTUM??? Sedarlah...sesiapa yang masih bergiat aktif dengan amalan itu hentikanlah. Pergilah berjumpa mana2 kaunselor dan antum perlu muhasabah diri utk menghentikan amalan tak sihat ni.


Ana pun ingin merayu pada sahabat2 ana yang masih meneruskan amalan ni atau yang baru mencuba tolonglah elakkan...sayangi diri antum, antum masih muda...terutamanya bagi muslimin yang masih muda, hentikanlah...Banyak benda yang kita boleh buat dengan duit yang anum gunakan utk bli benda tu. Daripada antum bli benda tu, baik antum sedekah....dapat jugak pahala...

Maafkan ana sekiranya kata2 ana buat antum tak puas hati terutamanya kepada yang mengamalkannya...Ana terpaksa tegur sebb ana sayangkan antum semua, saudara sesama islam. dlam islam nasihat-menasihati perlu dijadikan budaya dan kebenaran itu kadang2 memang menyakitkan...tp kita perlu menerimanya...

BERMULALAH DARI SEKARANG, HENTIKAN MEROKOK!!!

0 comments: