? ??????????????Flower Shadow? ????? ?? ???Rating: 4.4 (62 Ratings)??81 Grabs Today. 12700 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????????????The Gift? ????? ?? ???Rating: 4.4 (24 Ratings)??80 Grabs Today. 18361 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get th BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, March 16, 2010

Anda YAKIN tak???

Salam perjuangan...Alhamdulilah, akhirnya sy dan sahabt2 selamat sampai ke maktab...Rasa sedih jugak sebb kena balik awal ke maktab ada kursus JPA...Rindunya kat family :( Sebelum tu nak ucap TAHNIAH KAT ANGAH...sebb dapat kos yg diidamkan...dentist...Moga tercapai, insyaAllah...

Takpelah, bulan 6 nanti balik rumah, sabarkan hati...hehehe

Yakin tak...YAKIN??? Sy terbaca satu artikel tentang yakin ni kat dalam majalah SOLUSI...sy kongsi dgn anda semua yer.

Yakin diri ini ialah pandangan diri terhadap diri sendiri tentang kemampuannya utk berjaya dan cemerlang dalam hidup di dunia dan akhirat. Sesungguhnya, pandangan diri anda terhadap diri sendiri adalah lebih penting berbanding pandangan orang lain terhadap kita... Keyakinan diri ni memang sinonim dgn harga diri.

Mari kita hayati sebuah cerita yg berkait dgn keyakinan...




Seekor anak gajah dirantai sejak kecil pd sebtg tiang. Pada mulanya anak gajah itu tak berdaya krn kakinya mesih kecil, manakala rantai sertai tiang yg menambatnya begitu kuat. Hari demi hari dicubanya, tp anak gajah tu tetap tak dapat lepaskan diri. Lama-kelamaan anak gajah tidak mahu mencuba lagi krn takut dengan risiko kegagalan.

Setelah bertahun dlm keadaan itu, anak gajah membesar sebagai gajah dewasa. Badan, kaki dan lain2 anggota badannya turut membesar lebih drpd rantai dan tiang yg menambatnya sejak kecil. Secara logiknya dengan sekali rentap sahaja besi dan tiang itu boleh tercabut. Sayangnya, gajah itu tak daat berfikir utk buat begitu. KENAPA??? Sebab gajah itu telah HILANG KEYAKINAN DIRI. Pengalaman gagal semasa kecil menyebabkan gajah itu tidak mahu mencuba lagi. Padanya, ia tetap tak mampu nak buat.

Inilah bahana hilang keyakinan diri. Dan dalam kehidupan manusia, apa yg dialami oleh gajah itu sering terjadi pada kita...BETUL TAK??? Khususnya buat umat Islam yg sekian lama dijajah oleh musuh dalaman dan luarannya...

JANGAN BIARKAN SEMANGAT BERJUANG MENJADI SEMAKIN LUNTUR...

Khas utk para daie...

Tanamkanlah KEYAKINAN yang tinggi dlm diri kalian...
Yakinilah bahawa Allah sentiasa disisi kalian...
Ya Allah...bantulah dan permudahkan urusan kami dalm menegakkan agama-Mu...

0 comments: